16.04 - PÄEV 1

Täna oli poolik päev. 

Mind tehti tuttavaks tehilise poole eest vastutavaga ning ka kerede tehnilise poole meistriga. Paraku nimed meelde ei jäänud esimese korraga. 

Seejärel määrati mulle töömees kelle nn õpipoiss ma olen. 

Tänasel päeval oli põhirõhk visuaalsel praktikal mille jooksul ma tutvusin töökoja igapäevaste töövõtetega.

 Päev algas sellega et osandati Toyota Yarise (2.gen.) esiots. Kokkupõrke suund oli juhipoolne esituli. Töömehel oli pooleli esiotsa osandamine. Stange oli juba eemaldatud ning radikaraam poltidest lahti. Selge oli et radika raami ülemine ja juhipoolne osa lähevad vahetusse, kapott samamoodi nng kapoti juhipoolne hing. Esitiiva kinnitused olid kõverad ning need väänati sirgeks tagasi käsitsi. Kinnitused mis ei tahtnud originaalasendit võtta, koputati haamri ja käsialasiga õigeks. Esitiib eemaldati ning kuna teravat mõlki ei olnud otsustati vasara ja käsialasiga mõlgid välja koputada. Tiivast mõlkide välja koputamiseks kulus aega umbes 10 minutit. 


Vahepeal oli lõuna. 



 Peale lõunat olid uued detailid kohal. Olulised detailid mis visuaali mõjutavad, kinnitati, ning seejärel kapott ja remonditud tiib. Uus kapott sätiti paika terve, vasaku poole tiiva järgi. Seejärel radika raami osad. Radika raami ülemisele osale kinnitub kapoti lukusti ning kummist leevenduspuksid. seejärel läks kinni tiib. 

Selgus et mõlkide eemaldamisel ei klappinud A-piilari ja tiiva kumeruse raadius. Tiiva kumeruse raadius oli lamedam. Lisaks mõjutasid ka tagasi painutatud kinnitused mis ilma tiivata ei saanud esimese korraga päris õigeks. Kui tiib küljes siis manuaalse käsi- ja põlve meetodil peenhäälestati kinnitused, seejärel sai juba paremaks kapoti ja tiiva vaheline kerejoon. Poldid pingutati ning haamriga koputades ning kruvikeerajaga painutades peenhäälestati a piilari ja tiiva raadius klappima. 

Raadius paigas, timmiti õigeks tiiva ja ukse vaheline kerejoon ja paneelide tasapinnalisus. 

Selgus et kapoti kõrvalistuja poolne hing oli veidi kõver mis tõmbas kaasa ka välja vahetatud hinge. Kapott avati, lükati toore jõuga kõrvalistuja poolt juhi poole mõned korrad ja sai ka see paika. 

Sain ise ka n-ö kontrollida kerepaneelide visuaalset õigsust ja tasapinnalisust. Minu kommentaari peale vaatas töömees kaks kohta üle, veidi korrigeeris ning andis mõista google translate abiga ja viipekeeles et eyes first. Ehk siis paneelid mis käega katsudes ei olnud tasapinnas aga vahes õiged ja silmaga ei ole astet näha - on hea tulemus ja nii jääb. Et ei ole vaja sättimisele liigset aega kulutada sest kliendid ei tule käega paneele katsuma vaid pigem vaatavad erinevate nurkade alt et mõlke enam ei ole ja paneelide vahed on tasakaalus.

 

Samal ajal kõrvaltõstuki peal toimus Toyota Corolla pagasiruumi ja stange vahelise lehe vahetus. Minu saabumise hetkeks oli kahjustatud stange ja leht eemaldatud ning uus paari keevituspunkti ja lukustustangidega fikseeritud. Visuaalselt hinnates oli kahjustus tekkinud auto mõttelisest keskpunktist natuke kõrvalistuja poolse tagatule suunas. Juhipoolne tagatiib oli väljastpoolt mõlgita. Seestpoolt oli vaja kinnituste kohad väljapoole õigeks koputada. 

See protsess osaliselt üles filmitud. 

Samal ajal Yarisest vasakul pool tööalas alustati Hiina päritolu Chery linnamaasturi osandamist. Masin oli tagaosa kahjustusega. Luugi alumises servas oli teravate voltidega mõlk mis ulatus läbi välimise ja sisemise pleki. Stange sees olev mõlk samuti terav ja katki rebitud avaga. Stange osandamiseks kulus aega 7 minutit ning selle aja sees oli stange juba puki peale täiendavaks osandamiseks pandud. Stange ja luuk vahetatakse välja, liiga aeganõudev et remontida. 

Luugi ja stange küljest eemaldati kõik osad mis ei vaja välja vahetamist. Ennem lõunale minemist eemaldati ka klaas (samal ajal vaatlesin lexuse linnamasturi keevitamist). Peale lõunat läks varuosa-luuk külge mis oli halli krundiga kaetud. Seejärel tehnik kandis sise-ja välispleki vahelisele valtsi-liitekohale mastiksit ning ootas selle kuivamist. Kui see oli kuivanud, veendus et luuk läheb korrektselt kinni ning kerejooned on õiged. Seejärel luuk auto küljest eemaldati ja värvimisse.

 

Samal ajal toimus uuema Lexuse tagatiiva vahetus - keevitus. Minu saabumise ajaks oli juba uus detail osaliselt külge keevitatud. Filmisin keevitusprotsessi ning hindasin kuidas kogenud töömees keevitab ja võrdlesin nähtut enda senise kogemusega.

 Silma torkas esimese asjana see, et meister keevitas järjest, jahutust kasutamata, 3-5 punkti, seejärel jahutati keevitatud osa ning jätkati. Tegemist oli nähtava kohaga C-piilaril. 

Märkasin et sinna tekkis tasapinnaline aste. Selle korrigeerimiseks andis meister ülesande õpipoisile kohale tuua spotteri nimeline masin, millega allapoole vajunud plekk tõmmati õigeks kõrval asuva pleki suhtes. Seejärel keevitati detail lõpuni kinni. 


Vahepealsel ajal, mil ei toimunud midagi märkimisväärset, uurisin ja filmisin üles nende inventari keretööde alas ning vaatasin ka maalrite poole peale ning nende tööd. 



Kui kell kukkus 18:00, ootasin Kristjanit väljas nurga peal ning liikusime koos hotelli poole. Jalutamise ajal uurisin, kuidas möödus tema päev ning muljetasime vaheldumisi. 


Missioon õhtuks oli leida mõnus söögikoht ning visata pilk peale kohalikule linnaelule.





Videod ning pildid tulevad hiljem siia või Google Drive-i kausta kuna ma filmin actionkaameraga ning mul ei ole välimist kõvaketast siin kaasas, on tugev peavalu olemasoleva läpakaga hakata neid siia organiseerima. Põhjuseks on see, et kaamera mälukaart on suurem kui sülearvuti kõvaketas (64 GB) 😏


Comments

Popular posts from this blog

18.04 - PÄEV 3

Nädalavahetus: 20-21.04 - PÄEV 5 & 6