17.04 - PÄEV 2

 Hommik algas Toyota Avensise või Corolla sedaaniga kerevenituspingis. Auto oli tagant löögi saanud ning luuk oli tagant diagonaali katuse suunas paigast ära, stangeraam kõver ning tagaosa välimine ja pagasi sisemine plekk sissepoole ja teravate voltidega mõlkis. Esimene tõmme väljapoole tehti juhipoolsest stange tala kinnituse kohast (see kus kolme poldiga kinni käib). Seejärel alustati pagasiruumi välisseina välja tõmbamist. 

Nägin et meister mõõtis alguses mõõdulindiga, et näha kui palju välja tõmbama peab. Hiljem mõõdulinti välja ei võetudki ning kõik käis silma järgi ning et paneelide vahed oleksid paigas ning et luuk läheks pehmelt kinni. 


Klamber kinnitati pagasiluugi tihendi all olevale servale ning alustati välja tõmbamist, kõrvalistuja poolt juhi poolse külje suunas edasi minna, samm sammu haaval, esimese hooga tehti mälu järgi 5-7 tõmmet. Tõmbe suund oli külje pealt vaadates algul kell 2 ning hiljem kell 1. Silinder mis õhk-õli pumbaga tõukab toetub maas olevale raamile ning auto küljes oleva klambriga ning ka maas oleva klambriga - keti abil tekitab siis jõuõla. Peale kolme tõmmet prooviti kas luuk sulgub - sulgus. Aga kehvasti. Ning seejärel alustati peenhäälestusega. 

Meistri abiline läks ühel hetkel veidi hoogu ning tõmbas veidi liiga palju väljapoole. 

Suure vasara ja puuklotsiga koputati luuk sissepoole tagasi, luku aasa asukohta samuti korrigeeriti haamriga. Aas ise reguleeritav ei ole. Kruvidest keerati aas tugevalt kinni ning koputati sedasi et vöikese haamri teravik läks vastu lukuaasa ning suure vasaraga tehti 1-2 teravat aga mitte jõulist lööki vajalikus suunas. 

Luuki klõbistati korduvalt kinni-lahti ning ise proovides juba käis paremini, kuid Toyota luuk ei tohiks käia nagu ziguli oma. Meister ronis pagasnikusse sisse et vaadata kus veel ebatäpne on. 

Tõmbeklamber läks kõrvalistuja poolsele küljele uuesti ning tehti veel paar tõmmet, ning lisaks koputati haamriga kui tõmbesilinder pinge all oli. 


Seejärel alustati kerepaneelide vahede timmimisega. Luuk ilusti küljes, külgmised vahed olemas et vastu ei käiks, aga luuk istus palju kõrgemal kui peaks, umbes 3mm kõrgemal. Abiline tõi suure puuklotsi ja veel suurema vasara. Klots asetati tuugi servale ning 2 tugevat lööki et pagasi välisseina allapoole saada. Luugi proovimine, ning veel paar lööki. uuesti luugi proovimine - luuk tasapinnas tagapaneelidega. Meister märkas et luugi nurgad on veidi allapoole, nii 0.5mm jagu, käsitsi väänas need õigeks. 

Seejärel luugi ja paneeli vahede laiused. Kõrvalistuja poolne vahe oli kitsam ja juhipoolne laiem - kahe käega luugist kinni ning väänati 2 korda juhipoolse suunas. Sai paika. Meistri telefon helises, samal ajal vaatasin ja katsusin ise ka tasapinnalisust ning kerepaneelide vahesid. Märkasin et kõrvalistuja poolne tagatuli oli suurema vahega kui juhi poolel. Meister vaatas, noogutas, käskis abilisel tule eest võtta.

Võeti väiksem puuklots mille ots asetati tulepessa, 2 konkreetset koputust ning abiline paigaldas tagatule tagasi. Minu märgatud vahe oli võrdne teise poolega ning sellega saigi asi korda. Luuk osandati ning liikus edasi värvimisse ning auto liikus ootealasse kuniks saab kokku panemist alustada. 


LÕUNA


Pärastlõunal võttis plastikuspetsialist mind appi. 

Ta on selline vanakooli mees, google translate-i kasutada ei osanud ning kui ma proovisin talle seletada - näidata siis ta ei saanud aru. Isegi tõlkisin teksti ja näitasin talle, noogutas aga käega tegi šesti et tema ei kasuta. 

Aga abistamise tegevust see ei seganud. Ta rääkis türgi keeles ja kätega korraga ning kätega keel on tehnikas üsna universaalne ning ma sain aru mis ja kuidas. Eks peab ka piisavalt avatud mõtlemisega olema. Aitasin tal hoida detaile õiges asendis samal ajal kui vaatlesin, mis tehnikat kasutades erinevate vigastuste juures ta remonti teostas. Kõik mõrad toestati väga pisikese silmaga metallvõrguga. Sulatuskolviga punktiti vigastatud detailid ajutiselt õigetest kohtadest kinni et saaks võrku paigaldada. Kui võrk plastikus sisse sulas, võttis mees kohe kipsinoa tera ning vajutas pinna siledaks, servad vajutas ta kummikindase sõrmega siledaks - tulemus sai väga viisakas. 2000 euri maksvat LED tuld siin ei vahetata välja sellepärast et kinnitused katki on. Isegi mitte siis kui kindlustus katab.


Kui detailid remonditud, aitasin meistril tuled ja stange ette panna ning lasin kruvid kinni, samal ajal tema kinnitas tüübleid.

Peale seda tehti profülaktiline parandus põhjakattele.

Katte kõige madalamal asetsevatele kohtadele puuridi augud kuhu koguneb tolm ning vihma korral ka vesi. Et niiskus ei jääks põhjakatete vahele lõksu, puuriti sinna umbes kümmekond 8mm suurust ava et kõik vibratsiooni mõjul ise välja pudeneks. 

Seejärel koostasin osaliselt tagumist stanget ning tehti ka teine profülaktiline parandus. 

Tagaluugi ja tagapaneeli vahelt jooksev vesi liigub üle tüübli. Meister näitas et see vesi satub sealt otse pagasnikusse. 

Meister tõi mastiksipüstoli ning määris tüübliava ümbruse mastiksiga kokku, seejärel läks tüübel oma avasse ning hiljem kinnitusidki sinna stange ülemised otsad. 

Auto sai valmis, liikus edasi pesulasse ning kvaliteedialasse. 


Järgmiseks tegevuseks sai uuele Toyota Hiluxi mudelile tehase kärukonksu komplekti paigaldamine. 


Sain niipalju aru et klient oli tulnud esindusse ja ostnud lisavarustuse paigaldamise raames kärukonksu. Kaasas oli leht mis näitab komplektis sisalduvat, ning ka viide manuali asukohale. Leht oli inglise keeles. Otsisin enda jaoks netist manuali välja, näitasin ka seda meistrile kes kümmekond minutit komplekti vaatas ja nuputas. Ta korra vaatas, noogutas ja nuputas edasi. Seejärel proovis detaile algul valetpidi ja seejärel õigetpidi külge. 

Siinkohal tuli mulle meelde türklaste uhkus. 


Jälgisin detailide installatsiooni ning samal ajal ajasin näpuga manualis järge. 

Juhendis olevale tööjärjekorrale tehti vastupidi ning kahe mehe tööst sai 3.5 mehe töö. Mina hoidsin kõige raskemat konksutala paigas samal ajal kui 2 meistrit avasid kohakuti ajasid ning siis kutsuti veel abiline kes laua pealt õiged poldid tooma pidi. 

Siis veel selgus et stange ei lähe oma esialgsele kohala, tala lasti rippuma sedasi et ainult 1 polt hoidis mõlemalt poolt ja siis suruti kerge jõuga stange sealt vahelt läbi. 

TEGELIKULT oleks pidanud paigaldama kronsteinid esimesena, paigaldama tagasi stange ning keerama need ühe poldiga kinni ja alles viimasena oleks pidanud paigaldama raske kärukonksutala. 

Aga töö sai tehtud sellegipoolest.


Viimase asjana jälgisin Toyota Corolla sedaani juhipoolse tagapaneeli eemaldamist. 

Comments

Popular posts from this blog

16.04 - PÄEV 1

18.04 - PÄEV 3

Nädalavahetus: 20-21.04 - PÄEV 5 & 6