19.04 - PÄEV 4

 Täna oli valdavalt rahulikum päev.


 Uusi suuremahulisi autosid ette ei võetud. Mõni masin kergema plastikuparanduse vajadusega sõitis sisse, võesti stange eest, remonditi ära ning stange liikus edasi värvimisse ja masin ootealale. 

Kõik meistrid tegelesid nipetnäpet asjadega erinevate masinate juures, osati ettevalmistus koostamiseks kui mõni detail peaks värviruumist tulema või kruviti mõni saabunud varuosa külge ootealas olevale autole. 


Polstrite töökohal oli veidi aktiivsem tegevus - Üks uuem Toyota Yaris sai kastiga detaile ning autot sai koostama hakata. 

Tolle auto eest vastutav töötaja ütles et auto oli jäänud üleujutuse kätte. Välja vahetati kõik salongidetailid mis asuvad istmetest allpool. Kaasa arvatud istmed ning lisaks airbagid ja moodulid. Üleujutuse kahjustused katab kindlustus ehk siis raha ei loeta. 


Päeva kõige huvitavam osa oli uuema Toyota Corolla sedaani juhipoolse tagaukse välimise ukselehe vahetus. Nurklihvijale käiaketas külge ning lihvima. Maha oli vaja käiata ümbertringi ukse välimine serv selliselt et ukseleht vabaneb. 

Ukseleht oli paigaldatud kereliimi ning ühekordse valtsiga. Kui terves ulatuses ukse serv käiatud, lükati kruvikeeraja vahele ja muditi ukse välimine leht lahti. Mina sain aidata niipalju et hoidsin ust samal ajal kinni kui töömees seda lahti kangutas. 

Seejärel andsin kuumaõhupüssiga kereliimile kuuma ning meister tõmbas kinni liimitud plekiriba lahti, mis oli sinna käiamisest alles jäänud. 

LÕUNA



 Uus ukseleht paigaldati vana asemele ning nurkadest ning paari pikema külje keskelt valtsiti õrnalt kinni. Seejärel suleti uks ning vaadeldi ukselehe õigsust esiukse ja äsjavahetatud tagapaneeli osas. 

Seejärel valtsiti näpitsatega veel mõningatest kohtadest kinni ja korrati vaatlemise ja valtsimise protsesse. 

Kui näpitsatega enamus plekist sai kinni valtsitud, veenduti veel ukse sobivuses ning seejärel plekksepa haamri ja käsialasiga suleti jäädavalt see ukseplekk. 

Kereliimi mina ei näinud et oleks kahe pleki vahele lisatud ning haamerdamise ajal kuskilt välja ka ei pressinud - eeldan et seda ei kasutatud remonttöö ajal. 


Pärast haamerdamist prooviti ust ühe korra veel ette, seejärel võeti eest ära ning keevitati paneel kinni kuuest punktist. 

Seejärel toodi spotter ning spotteriga tõmmati väljapoole kohad mille 36-e aastase kogemusega meister ette näitas. 

Ta lasi mul kas plekki silitada ning ainuke koht mille minu käsi äta tunnetas, oli tagumise paneeli keevitatud koht tagaklaasi keskkohas. 

Esiuksel olevatest kohtadest ma aru ei saanud. 

Tegin meistrile nalja veel et minu käed saavad kuumaastikust aru aga tema käsi ütleb ära et kui suure teraga liivapaber on :D

Seejärel ta vastaski et 36 aastat kogemust on selle nimi - ta alustas autode juures tööd juba lapsena. 


See meister määrati ka minule juhendajaks. 

Comments

Popular posts from this blog

16.04 - PÄEV 1

18.04 - PÄEV 3

Nädalavahetus: 20-21.04 - PÄEV 5 & 6